zondag 23 november 2008

Music maestro


Ik had al wel van Last.fm gehoord maar nog nooit de site bekeken. Zoals gevraagd braaf een account aangemaakt, een aantal namen van favorieten ingetikt en maar direkt gelinkt aan de iTunes-bibliotheek op mijn pc. Zit nu te luisteren naar een stroom van muziek die ik best kan waarderen. Dus ja, het werkt! Alleen, ik ben er nog één van de generatie die alleen kan studeren en werken in stilte. Dus ik speel zelden muziek op mijn computer en dat zal je dus merken op de speellijst in mijn blog. Veel verandering zal je hierop niet meemaken.
Ik heb bovendien op mijn iPod een massa nummers gezet zonder al te veel selectie, er was toch plaats zat. Dus of het echt allemaal mijn favorieten zijn?

En wat kan de bibliotheek hiermee? Onze catalogus biedt 'Wie dit leent, leent ook...' al aan, maar de suggesties van Last.fm zijn toch wel een stuk accurater. Dus een koppeling catalogus-Last.fm is dan toch mooi meegenomen. Maar misschien is het meer aangewezen om de gebruikers enkel vertrouwd te maken met Last.fm en hen zelf hun gang te laten gaan.

Geen opmerkingen: