donderdag 9 oktober 2008

Nobele bedoeningen


Ik kreeg vanmiddag een telefoontje van een journaliste van Radio 2 met het verzoek te mogen langskomen om te praten over de nieuwe Nobelprijswinnaar Literatuur, vooral dan over de manier waarop bibliotheken reageren op de toekenning van de prijs aan een quasi onbekend schrijver.

Onmiddellijk alle hens aan dek geroepen en een presentatietafel opgezet met de in de bib aanwezige (natuurlijk niet uitgeleende) werken. Naar jaarlijkse gewoonte valt de keuze van de Nobele Heren op een (grotendeels) naar het magazijn verbannen of nauwelijks gelezen auteur. Bij aankomst van de journaliste stond, tot haar grote verbazing, Jean-Marie Gustave Le Clézio haar reeds vanop een grote foto toe te lachen. Toch vriendelijk van die persjongens om op voorhand te verwittigen.

Ik hoop dat we in één van de volgende 23 dingen leren hoe we podcasts moeten gebruiken. Dan kan ik het interview dat op de website van Radio 2 staat, in deze blog integreren. Maar misschien kan dit gewoon ook niet, of moet hiervoor een ander ding gebruikt worden. Toch maar eens gaan neuzen in de volgende hoofdstukken van de cursus?
De foto haalde ik uit Flickr. Moet ik dit of andere info hierover vermelden? Bij de foto staat dat hij voor deze toepassing gebruikt mag worden.

1 opmerking:

Eva Simon zei

Je kan een interview (mp3 bestand) uploaden bij een host zoals Switchpod.com en er dan in je bericht naar linken. Of je kan wat foefelen, zie http://www.consumingexperience.com/2007/06/blogger-how-to-upload-mp3-files-to-play.html (serieus gefoefel me dunkt).
Bronvermedling is een must. Ook al rust er geen copyright op de foto, vermeld de auteur en link naar de bron.