dinsdag 7 oktober 2008

Het hek is van de dam

Ziezo, mijn eerste bericht is gepubliceerd en de wereld draait nog. Zou het waar zijn dat wanneer ik hier 'Osama Bin Laden' tik de CIA zich onmiddellijk inschrijft op mijn blog? Kwestie van toch enige aandacht te genereren.

Door het volgen van de opleiding 23 dingen wil ik vooral een globaal beeld krijgen van de web 2.0 toepassingen en de toepassingsmogelijkheden in de bibliotheekwerking. Tot nu toe bleef mijn web 2.0 ervaring vooral beperkt tot het inschrijven en toekijken. Vanaf nu kan je ook persoonlijke bijdragen verwachten.

Mijn meest gebruikte toepassing is Librarything, hoe kan het ook anders. In de Turnhoutse bibliotheek zijn we daarnaast gestart met een digitaal leerplatform om de medewerkers al enigszins vertrouwd te maken met het 'ruimer publiceren' van informatie.

4 opmerkingen:

Filip zei

Je wou een reactie.
Hier is er één.

Hoogstpersoonlijk van Osama Bin Laden zelf.

groeten

Osama

Ben zei

Persoonlijk ben ik ook een groot liefhebber van librarything maar om allemaal individueel onze collectie van de bib op librarything te gooien, vind ik het net iets te tijdrovend. En nu dat bijvoorbeeld Ovinob al werkt met librarything vind ik het de goede weg op gaan. Veel web 2.0 toepassingen moet je kleinschalig en persoonlijk inzetten. andere moeten dan weer van bovenaf geimplementeerd worden.
Groets,
BenvandeBib

Eva Simon zei

Klopt wat Ben zegt, we moeten niet allemaal telkens opnieuw het wiel uitvinden...
Dwarskijker, met welk leerplatform werken jullie in de bib?

Dwarskijker zei

Ik gebruik Librarything enkel voor mijn persoonlijke bibliotheek. De Bibliotheek Turnhout beschikt met haar eigen webcatalogus (en toepassingen) al over genoeg mogelijkheden om de markt (in casu het web) op te gaan.