dinsdag 26 januari 2010

Winterslaap

Ik ben ontwaakt uit mijn winterslaap. De dikke vacht is afgeschoren en de langdurig opgepotte vetreserves worden weggewerkt. De tijd van hernieuwde actie is weerom aangebroken. De nieuwe uitdagingen (en ook nog enkele oude) liggen uitnodigend te lonken, klaar om aangegaan te worden:

  • het visiedocument van onze bib is uitgeschreven en wacht op het officiĆ«le fiat;
  • de zelfevaluatie van de bib is verwerkt en geduid, nu is het tijd voor de keuzes;
  • het project ‘Integraal CollectieBeleid” is van start gegaan;
  • de afspraken voor de verkennende gesprekken over de definitieve invulling van het personeelsorganogram worden gemaakt;

Ondertussen verscheen ook het 4de nummer van de cultuurkrant Suiker met een interview met ondergetekende. De publicatie bood me de mogelijkheid om mijn visie op de bibliotheek te ventileren, een kans die ik niet kon laten liggen. De vorm waarin het gepresenteerd wordt laat ik voor rekening van de interviewer, maar achter de inhoud blijf ik onverminderd staan.

Geen opmerkingen: