Zo zijn we in de bib al een hele tijd aan het uitzoeken hoe we web 2.0 toepassingen kunnen gebruiken in de interne communicatie. Want hoe je het ook draait of keert, in een organisatie met heel wat deeltijdse medewerkers met bovendien nog veel verschillende werkroosters, moet heel wat tijd en energie worden geïnvesteerd in informatiedoorstroming.
Wanneer de traditionele prikborden, postbakjes en intranetten ontoereikend zijn moeten andere kanalen worden aangeboord. Reeds meer dan een jaar gebruiken we een aparte module 'Bibliotheek Turnhout' in het Digitaal Kenniscentrum van PBC Vrieselhof, maar voor heel wat medewerkers is deze tool niet flexibel genoeg. In goede web 2.0 traditie zijn we accounts beginnen aanmaken in gratis wiki-software om deze te testen op hun bruikbaarheid. Tot we vandaag te weten zijn gekomen dat we via de stedelijke ICT-dienst kunnen beschikken over Microsofts SharePoint-software. Omdat we hierdoor de in gebruik zijnde mail- en agendasoftware kunnen integreren, gaan we ons nu eerst verdiepen in de mogelijkheden van dit programma. Ik hou je op de hoogte.
P.S. : Tips en ervaringen in verband met SharePoint zijn welkom.
2 opmerkingen:
Thanks for sharing this!
Groetjes, Annie
Och schatje, dat heb ik op mijn werk ook :-))
Een reactie posten